Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Hier findet ihr Statements und Presseberichte vom Estate
Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Jan 2019 23 21:52

Beitrag von Remember MJ » 23.01.2019, 21:52

DON’T STOP ‘TIL YOU GET ENOUGH

Bild

DON’T STOP ‘TIL YOU GET ENOUGH is the new musical that celebrates the artistry of Michael Jackson, featuring a book by two-time Pulitzer Prize winner Lynn Nottage (Sweat, Ruined) and directed and choreographed by Tony Award® winner Christopher Wheeldon (An American in Paris).

The show takes audiences behind the scenes as Michael prepares for the 1992 Dangerous Tour, providing an in-depth look at his process. As Michael and his collaborators rehearse their epic setlist, we are transported to pivotal creative moments from his career.

Featuring over 25 of Michael Jackson’s biggest hits, DON’T STOP ‘TIL YOU GET ENOUGH combines the singular talent of a cultural icon with the powerful storytelling of contemporary theatre. Sign-up for updates:
https://dontstoponbroadway.com/
Quelle:michaeljackson.com
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Apr 2019 24 11:05

Beitrag von Remember MJ » 24.04.2019, 11:05

"Wir sind weder Richter noch Jury": Interview mit den Machern von Michael Jacksons Musical

Ein Gespräch mit den Machern von Michael Jacksons Broadway-Musical

Michael Jacksons Broadway-gebundenes Musical ist bereits umstritten und hat noch nicht einmal debütiert.

Letzte Woche betrat Lynn Nottage, ein Schriftsteller des Musicals, ein Minenfeld, als sie der Daily Mail ein Interview gab, in dem sie den beiden Männern, die die Missbrauchsvorwürfe gegen Jackson in der HBO-Dokumentation detailliert beschrieben hatten, vorschlug.

Jacksons Verteidiger - sie gingen in den Krieg und forderten sofort dieses Fräulein. Nottage, ein zweimaliger Pulitzer-Sieger und einer der angesehensten Dramatiker Amerikas, wurde gefeuert.

Es war nicht das erste Mal, dass der Dokumentarfilm "Leaving Neverland" einen Schatten auf das Musical "Nicht aufhören", bis Sie genug bekommen. In den Tagen vor dem Dokumentarfilm über HBO im März schoben die Produzenten des Musicals - Michael Jackson's Estate und Columbia Live Stage - eine Session aus und zitierten eine Arbeitsproblematik, die die in Chicago geplante Pre-Show annulliert hatte.

Aber jetzt sagen die Produzenten des Musicals, dass sie wieder auf Kurs sind, planen einen Workshop für diesen Herbst und zielen auf den Broadway nächsten Sommer.

Frau Nottage, begleitet von dem Regisseur und Choreographen des Musicals, Christopher Wheeldon, sprach für ein Interview, um den Dokumentarfilm und seine Show zu diskutieren.

Hier sind Ausschnitte aus dem Gespräch bearbeitet:

Haben Sie bei der Veröffentlichung der Dokumentation darüber nachgedacht, sich aus diesem Projekt zurückzuziehen?

WHEELDON: Daran habe ich nicht gedacht. Natürlich ist das natürlich eine Herausforderung - aber als Teil unserer Arbeit als Künstler ist es wichtig, auf Komplexität zu reagieren.

NOTTAGE: Alle Emotionen, die ich fühle, sind sehr kompliziert, und ich denke, viele Leute da draußen verarbeiten und verarbeiten dieselben Emotionen. Ich sehe die Kunst, die wir machen, als eine Möglichkeit, Michael Jackson tiefer zu verstehen und Gefühle zu verarbeiten, und letztendlich kann die Show dies tun.

Glauben Sie, dass Michael Jackson ein Kinderschänder war?

WHEELDON: Es ist eine sehr schwierige Frage, vor allem in der Position, in der wir dieses Musical jetzt machen. Der Dokumentarfilm ist sehr glaubwürdig, wir versuchen ein ausgeglichenes Spektakel zu machen. Ich habe keine endgültige Antwort für Sie.

HINWEIS: Es ist sehr schwierig, absolut sicher zu sein. Wenn ich glaube, dass er ein Pädophiler war? Keiner von uns kann sagen, dass Michael Jackson mit absoluter Sicherheit tot ist, er ist nicht in der Lage, sich zu verteidigen. Es schmerzt mein Herz, über die Möglichkeit nachzudenken, dass dies wahr sein könnte, und ich bete, dass dies nicht wahr ist, und das ist alles, was ich tun kann.

Sie sagten, Sie glaubten den Männern, die Sie angeklagt haben

Was ich sagte und was ich sagen wollte, war, dass Männer sehr glaubwürdig schienen. Aber hier ist eine Warnung: Haben sie Ihnen wirklich die Wahrheit gesagt? Ich kann nicht hundertprozentig sagen, weil ich kein Richter oder eine Jury bin, und es ist nicht meine Aufgabe, dies zu tun.

WHEELDON: Sie können den Dokumentarfilm nicht unbeeinträchtigt sehen, aber wir sind auch kein Richter und keine Jury. In unserem Prozess stehen wir vor diesem Hintergrund, aber wir untersuchen auch die vielen Facetten von Michael Jackson.

NOTTAGE: Wir sind keine Journalisten. Die Menschen müssen sich daran erinnern, dass wir Theaterkünstler sind, die das Leben dieses Künstlers untersuchen. Wir stellen vielleicht ein paar Fragen, aber es ist nicht unsere Aufgabe, diese Fragen zu beantworten. Meine Aufgabe ist es zu reflektieren, zu hinterfragen und zu präsentieren.

WHEELDON: Und malen Sie ein ausgeglichenes Bild. Ja, stützen Sie sich auf die Komplexität, lehnen Sie sich in die Dunkelheit, erkennen Sie aber auch die große Menge an Musik, Film und Choreografie, die Michael zurückgelassen hat.

Hat das Gut irgendwelche Einschränkungen für das, was Sie ansprechen könnten?

HINWEIS: Nein, absolut nicht. Bis zu diesem Punkt, und ich glaube nicht, dass sie es tun werden. Als wir uns zu diesem Musical setzten, hatten wir anfangs ein sehr ehrliches Gespräch mit dem Estate - wenn wir diese ganze Geschichte nicht erzählen könnten, wären wir vielleicht nicht die richtigen Leute dafür. Sie wissen, wer ich als Schriftsteller bin. Ich fühle mich sehr verpflichtet, meine Arbeit ehrlich und integer zu gestalten.

WHEELDON: Ich glaube nicht, dass Lynn oder ich daran arbeiten würden, wenn wir das Gefühl hätten, dass Einschränkungen bestehen, worüber wir reden können und was nicht.

HINWEIS Nachdem wir dies gesagt haben, wissen wir nicht, ob einige der Probleme, die seine Kollegen angesprochen haben, ein Musical sein werden. Aber wir brauchen Raum für Entdeckungen und wir brauchen Raum für den Prozess, ohne vorher zensiert zu werden.

Hast du daran gedacht zu gehen?

HINWEIS: Ich bin der Zusammenarbeit mit Chris sehr verpflichtet. Bis jetzt haben wir ein Kunstwerk geschaffen, auf das ich sehr stolz bin, und ich denke, es wäre eine Schande, jetzt davon wegzukommen. Wir schaffen ein Kunstwerk, das sehr aufrichtig und schön ist. Was wäre, wenn ich unruhige, schlaflose Nächte hätte? Absolut, und ich werde es wahrscheinlich bis zu dem Tag haben, an dem wir debütieren.

Einige Fans bitten um seinen Rücktritt

NOTTAGE: Es wird Menschen von allen Seiten geben, die uns verurteilen werden, egal was wir schaffen, und wir sind bereit, in diesen sehr schwierigen Raum zu gehen, um Kunst zu machen.

Die Fangemeinde ist intensiv.

NOTTAGE: Ich möchte die Fans bitten, den Prozess zu respektieren und uns als Künstler zu vertrauen. Und in gewisser Weise empfinde ich die Herausforderung, diese Geschichte zu erzählen, wegen der großen Spaltung, die es gibt.

Wie gehen Sie mit diesem Projekt um?

HINWEIS: Wir möchten keine typische Jukebox erstellen. Ich lehne es ab, wenn Sie versuchen, diese Geschichten von Anfang bis Ende zu erstellen - ich glaube nicht, dass sie interessant sind. Daher konzentrieren wir uns nur auf eine Periode Ihres Lebens, die insgesamt repräsentativ ist. Wir haben uns für die frühen 90er Jahre und insbesondere für die "Dangerous" -Tour entschieden, die die Apotheose seiner kreativen Reise war.

Wie gehen Sie mit den lästigsten Aspekten Ihres Lebens um?

WHEELDON: Wir stehen kurz vor dem Umschreiben, und offensichtlich machen wir die Show nicht im luftleeren Raum . Wir sind sensibel für das, was passiert, und wir werden sehen, ob dies in der Show funktioniert oder nicht. Der Fokus lag jedoch immer auf Michaels kreativem Prozess.

NOTTAGE: Ich weiß, dass jeder möchte, dass wir sagen: "Das ist es, was wir tun", aber wir versuchen herauszufinden, was wir täglich tun wollen. Wir versuchen wirklich herauszufinden, wie wir diese Geschichte respektvoll erzählen können.

Rücksicht auf wen?

NOTTAGE: Für uns alle. Für alle an der Zusammenarbeit Beteiligten. Respekt vor der Musik, die gemacht wurde. Wir tun alles, um darüber nachzudenken, wie Sie über das musikalische Erbe eines Genies sprechen

Erlaubt das Musiktheater eine ernsthafte Diskussion über schwierige Themen?

HINWEIS: Wir setzen uns sehr dafür ein, das Paradigma des musikalischen Schaffens und insbesondere der musikalischen Jukebox zu ändern. Und Broadway ist sicherlich bereit für ein etwas ernsthafteres Musical. Wir möchten, dass dies ein Musical ist, an dem alle teilnehmen können, unabhängig davon, wie sie sich bei Michael Jackson fühlen, und sie werden ein besseres Verständnis dafür entwickeln, wer er als Mensch war.

Michael Paulson,
New York Times
Quelle:mjbeats
Übersetzung: google
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Aug 2019 10 18:20

Beitrag von Remember MJ » 10.08.2019, 18:20

Michael Jackson Musical DON'T STOP 'TIL YOU GET ENOUGH to Hold Creative Lab

The new Michael Jackson musical Don't Stop 'Til You Get Enough has been making its controversial way towards Broadway, first announcing a Chicago run then cancelling shortly after the documentary Leaving Neverland premiered. The production wasn't deterred, announcing a cold open on Broadway in summer of 2020. It appears these plans are still in place as the project is seeking cast members for a creative lab this fall.

According to the audition notice, the production is seeking two characters, Rachel - female, any ethnicity, 20s-30s, smart, inquisitive, ambitious but warm, single-minded documentary filmmaker and journalist. Skilled actor and singer; and Young Michael Jackson - 10, Great singer/dancer/actor to portray Michael at age 10.

The lab dates are currently listed as Mid September - Mid November 2019.

The new musical Don't Stop 'Til You Get Enough will feature a book by two-time Pulitzer Prize winner Lynn Nottage and a score made up of some of the best-loved, top-selling songs in recording history. Tony Award winner Christopher Wheeldon will direct and choreograph.
Quelle:broadwayworld.com
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Okt 2019 05 23:00

Beitrag von Remember MJ » 05.10.2019, 23:00

Das geplante Musical hat einen neuen Titel: „MJ“

Das vom MJ Estate als „Don’t Stop ‘Til You Get Enough“ angekündigte Musical, hat einen neuen Titel: „MJ.“ Der Titel passe besser zur Show, die ab Sommer 2020 am Broadway aufgeführt werden soll. Hier ein Artikel dazu bei Variety.com


Bild
Quelle:jackson.ch
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Okt 2019 05 23:03

Beitrag von Remember MJ » 05.10.2019, 23:03

Michael Jackson Broadway Show renamed

Ahead of its highly anticipated Broadway premiere, the new Michael Jackson-scored musical, previously titled Don’t Stop ‘Til You Get Enough, has been re-titled MJ. The previously announced musical will make its world premiere on the Great White Way in the summer of 2020, with dates and a theater to be announced soon.

“We can confirm that the Michael Jackson musical has a new title,” production spokesperson Rick Miramontez said. “As the show has evolved through its development process, the production felt that MJ was a better and stronger choice than relying on the title of any one individual song.”

Unfortunately Lynn Nottage is still part of the project despite her saying publicly that a recent “movie” was “very believable”!
Quelle:mjvibe
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Okt 2019 18 19:03

Beitrag von Remember MJ » 18.10.2019, 19:03

STATEMENT FROM THE ESTATE

As we are sure you have recently read, tickets for the new Broadway play, “MJ The Musical”, go on sale January 15 with previews starting at the Neil Simon Theatre on July 6, 2020 and the show will premiere on August 13, 2020.

In the meantime, we wanted to say how excited we are about the show. We were excited when we worked with Cirque du Soleil and Jamie King in creating “Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour” which went on to become one of the most popular and highest grossing touring shows of all time. And we were equally excited about working again with Cirque de Soleil and Jamie King in creating the “Michael Jackson ONE” show in Las Vegas which just enjoyed its 3,000th performance and remains one of the top selling shows in Las Vegas.

We also were very pleased about the work we did with Spike Lee in creating the “Bad 25” documentary and the documentary “Michael Jackson’s Journey From Motown to Off the Wall.”

We are confident that this new Broadway show will be every bit as good as any show we have had a hand in creating.

Some of you have expressed concern about Lynn Nottage. Let us assure you that Lynn Nottage is a huge Michael Jackson fan. We are always careful about selecting the creative talent who will work on a Michael Jackson project. She was ambushed by the UK tabloid reporter and statements made in casual conversation were taken out of context and have been misconstrued. No show we ever create about Michael will be anything other than truthful and positive, and of course we would never validate the lies and slander that have been perpetrated by Reed, Robson, Safechuck and HBO in what the fans have called a “bullcrapumentary.”

The creative team on this Broadway show is outstanding. Lynn Nottage is the only living playwright who has won two Pulitzer Prizes. Christopher Wheeldon, also a huge Michael Jackson fan, is an acclaimed director and choreographer who won the Tony Award for his work on “An American in Paris” on Broadway.

Having seen rehearsals and read the book we can assure you fans will be very excited. Of course, no one can replace Michael. No one can do what Michael did. There was a reason that Berry Gordy confirmed that Michael is the greatest entertainer who ever lived. However, just as in any movie where a famous historical figure is portrayed, once we enter the playhouse, we have to suspend our disbelief and look forward to seeing a great show paying homage to Michael’s legacy.

You all know that the media has tried very hard to negate Michael’s influence in the world. To use their term, they tried to cancel Michael. The Michael Jackson fans and the Michael Jackson Estate will not allow that to happen. The love of Michael is too strong, it will always be with us. While some media outlets might be hesitant to telecast new Michael Jackson programs in the short term, that will turn around in the long term since everyone wants to see and enjoy Michael and his work. This Broadway show will go a long way toward reminding the world who the King of Pop is. Let’s celebrate it, let’s embrace it and let’s remind everybody that Michael is the greatest of all time.

THE ESTATE OF MICHAEL
Copyright © 2019 The MJ Online Team on Behalf Of The Estate of Michael Jackson, All rights reserved.
Bild

Benutzeravatar
Gabi-Maus
Team
Team
Beiträge: 2729
Registriert: 27.01.2018, 22:18
Wohnort: Mein Neverland im Land Oder Spree
Gender:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Nov 2019 21 21:53

Beitrag von Gabi-Maus » 21.11.2019, 21:53

Ephraim Sykes Cast as Michael Jackson in the New Broadway Musical MJ

Tony Award nominee Ephraim Sykes will moonwalk on Broadway, playing Michael Jackson in “MJ The Musical.”

It begins previews on July 6, 2020, at the Neil Simon Theatre with an official opening set for Aug. 13.

Sykes is currently appearing in another pop music celebration, “Ain’t Too Proud — The Life and Times of The Temptations.” He earned a Tony nomination for his turn in the show as David Ruffin and a Grammy nomination for the cast recording of the show. Sykes also appeared on NBC’s “Hairspray Live!.” On Broadway, his credits include “Hamilton,” “Newsies,” and “Memphis.”

“MJ The Musical” will feature a book by two-time Pulitzer Prize winner Lynn Nottage (Who still hasn’t publicly clarified her view on Michael Jackson’s innocence since she spoke out in different interviews saying she believed the accusers). Tony winner Christopher Wheeldon (“An American in Paris”) will direct and choreograph the show. The show is produced by Lia Vollack and the Michael Jackson Estate.

Quelle: mjvibes.com
Bild

Benutzeravatar
Remember MJ
Administrator
Administrator
Beiträge: 8756
Registriert: 24.01.2018, 16:41
Wohnort: Neverland
Gender:
Kontaktdaten:
Status: Offline

Re: Estate News, Michael Jackson Musical on Broadway for 2020

Nov 2019 23 16:33

Beitrag von Remember MJ » 23.11.2019, 16:33

Broadway’s Michael Jackson Musical Finds Its King Of Pop: ‘Ain’t Too Proud’s Ephraim Sykes To Moonwalk

Bild
Ephraim Sykes, Little Fang Photo

Broadway has found its Michael Jackson: Tony-nominated Ain’t Too Proud star Ephraim Sykes will take the title role in the upcoming MJ The Musical, producers announced today.

The musical, loaded with classic hits by the later King of Pop, will begin preview performances on Monday, July 6, 2020, at the Neil Simon Theatre, with an opening night set for Thursday, August 13.

The casting announcement was made by producers Lia Vollack and The Michael Jackson Estate. Producers have released a sneak peek teaser video – watch it below.

Sykes is currently on Broadway in another Motown-inspired musical Ain’t Too Proud – The Life and Times of The Temptations, playing the group’s David Ruffin. He was nominated for a 2020 Grammy Award yesterday for the show’s cast album, along with the rest of the original cast.

“Ephraim Sykes is a bonafide triple threat,” said Wheeldon in a statement, “and dynamic rising star on Broadway. I am honored to be working with him on this exciting new production.”

Sykes’ other credits include NBC’s Hairspray Live!, Smash, Vinyl, among others. Broadway credits include Hamilton, Memphis, Motown and Newsies.

MJ will feature a book by Lynn Nottage, with Christopher Wheeldon on board to direct and choreograph. Initially titled Don’t Stop Till You Get Enough, the musical had been set to debut in a pre-Broadway Chicago run, but the try-out was canceled with producers citing delays due to a then-recent Actors Equity strike. Equity challenged the reasoning. The cancelation roughly coincided with the launch on HBO of the damning Jackson documentary Leaving Neverland.

The production also posted a short teaser video for the musical. Watch it below.
Quelle:deadline.com
Bild

Antworten